Látogass el új honlapunkra!

Legfrissebbek

Friss topikok

Olasz meló II. - olasz-dél-afrikai film Rendezte: Marcello Lippi

2010.06.03. 08:00 Hódos Hajnalka

 

Megvan a keret, gyorsan átfutom egy kávé mellett, és már hallom is a hiénák idegesítő vihogását: Lippi megint olyan játékosokat visz a vébére, akik járókerettel fognak felvánszorogni a pályára, Lippi szerelmes a 2006-os csapatba, na az olaszok majd védekeznek és mákjuk lesz, ugyanolyan gyenge és középszerű ez a csapat, mint a múltkori volt, az olaszok lebőgnek, de nem baj, legalább felfogják, hogy fiatalítani kell, ha csak ebből tanulnak, megérdemlik.
            Kicsit később hosszasabban átböngészem a névsort, hátha valami őrületes csoda történt és felfedezem Cassano nevét. Sajnos nem. Kicsit később újra megnézem, hátha valami őrületes csoda történt és nem látom Gattuso és Zambrotta nevét. Sajnos de. Grosso nevét harmadszorra sem látom, elégedetten csettintek és égre emelt tekintettel köszönöm meg a Mesternek.
            Gigit senkinek nem kell bemutatni, egyértelmű, hogy ő az első számú kapus, ha majd visszavonul, Marchettinek adatik meg a lehetőség, hogy ilyen legendává váljon. De Sanctis megbízható, őt ezért szeretjük.
            A hátvédek: Bocchetti, Bonucci, Cannavaro, Chiellini, Criscito, Maggio, Zambrotta.
Cannavaro rutinja jóleső biztonságot ad, Chiellini a hátsó alakzat legmegbízhatóbb embere, reméljük, Lippi nem a bal oldalon játszatja, ott majd Criscito megoldja a feladatokat. Bocchetti és Bonucci teljesítményére nagyon kíváncsi vagyok, utóbbi nagyot guríthat ezen a világbajnokságon. Zambrotta öreg is, lassú is, az utóbbi idők gyenge teljesítménye ellenére itt van a csapatban, nem is értem. Maggiotól azt várom, hogy fáradhatatlan felfutásokkal támogassa a támadásokat. Az első meccsen nagy valószínűséggel a Zambrotta, Cannavaro, Chiellini, Criscito négyest láthatjuk.
            A csapat gerincét valóban a korábbi világbajnokok adják, a középpálya így ismerős. Camoranesi játéka attól függ, milyen napja van, reméljük, Dél-Afrikában minden nap jobb lábbal kel fel. Szeretem ahogy játszik (ha játszik) és szép a haja. Kár, hogy az olasz válogatottban évek óta nincs olyan utódja, aki pótolhatná. Neveljünk ki valakit, könyörgöm! De Rossi a jelenlegi legjobb olasz középpályás, csupaszív játékos , örüljünk neki együtt, puszit majd én adok a monitorra. Hát akkor Gattuso is ott lesz a vébén, ugorgyunk, Pirlóval együtt ki nem állhatom, a férjem Pirlót kedveli, ragaszkodott hozzá, hogy írjak róla valami jót. Nesze Zoli: a hátulról való osztogatása fontos lehet. Marchisionak szintén nagy lehetőség ez a szereplés, bennem még él a remény, hogy igazi vezéregyéniséggé növi ki magát. Montolivo, a csókos. Ha jó passzban van, játéka a harcos Pirlót idézi, és nem hiszem el, hogy ezt leírtam. Palombo nagy kérdőjel számomra, Pepe szintén, idén nem bizonyított, remélem, a vébén fog.
            A csatárok: Quagliarella robbanékony, jól lövő játékos, bízom benne, szárnyakat adott neki, hogy Lippi beválogatta. Iaquinta az egyetlen, akinek megbocsátom, hogy Juve játékos, nagyszerű focista, a bele lóg, kiköpi a tüdejét, de még mindig küzd, neki is jár a puszi. Di Natale majd most is fut mint az állat, harcol, veszélyes, gólt akarok, sokat! Gilardino, az Inzaghi-klón, lesen született, idén hozzá képest a forint árfolyama egy feszített tükrű medence, de majd most! Pazzininak itt a helye, mese nincs. Nemcsak a jelenben, a jövőben is.
            Gyengébb ez a csapat, mint a 2006-os válogatott? Nem. Erősebb? Nem. De csapatnak csapat. Lippi csapatban gondolkodik, Lippi jó szakember, és 2006-ban sem hitte el rajtunk, olaszfoci buzikon kívül, hogy világbajnokságot nyerünk. Ugye?
           

32 komment

Címkék: squadra azzurra

A bejegyzés trackback címe:

https://azzurri.blog.hu/api/trackback/id/tr222052299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brukk 2010.06.03. 08:58:05

Gyerekkorom óta "olaszfoci-buzi" lévén úgy érzem szólnom kell. A keretben helyet kapókkal kapcsolatban néhány helyen viszont vitatkoznék.
Veled ellentétben én nagyon nem bírom Camoranesit, és szerintem Quagliarella sem oda való. Bonuccitól viszont én is sokat várok. Sokan szidják Pirlot, de szerintem még most is ő a legjobb olasz irányító, az idény végét leszámítva ebben az évben is egyenletesen (értem:jól) teljesített.
Gila és Pazzini jók lesznek elől.
Várom már a VB-t!

kk_kk 2010.06.03. 09:07:46

Hajni, miattad még a digókat is elolvasom :-)

perikles2K 2010.06.03. 09:39:21

Hello,
aze nagy reményeitek ne legyenek, vén kecskék vannak ebbe a csapatba, legalább is a védelem biztosan. Csúfos bukó lesz a csoportkörben, úgy érzem.

lupetto 2010.06.03. 09:39:29

Ha minden jól megy, ez Di Natale nagy éve lehet.
Camoranesinek tényleg szép a haja :)

Unimuck 2010.06.03. 10:06:17

Cannavaro lassúságát remélem rutinnal pótolja ;)

Cs 2010.06.03. 10:39:17

Én jönnék, mint az általad említett hiénák, de már megmondtam korábban is, hogy nyugdíjas válogatott. Cannavaro, majd rutinból ollóz egyet, mint a nike reklámban, aztán Dubaiban a csajok talpig nikába burkolózva majd sikítanak neki :)

kyalami 2010.06.03. 10:45:35

"Gyengébb ez a csapat, mint a 2006-os válogatott? Nem."
ennél valótlanabb mondatot 47 hónapja nem olvastam

cliffbarnes 2010.06.03. 11:11:48

@kyalami: egyetértek.
bár érdekelne, hogy mi volt ennél valótlanabb 47 hónappal ezelőtt? :D

ke-cula 2010.06.03. 11:58:31

Hajni, egész jó lett az írás: Gratulálnék hozzá, de nem tehetem a JUVE-s megjegyzés illetve Pazzini túldimenzionálása miatt.

hallari 2010.06.03. 12:30:56

Javarészt egyetértek az írással, bár Gattuso-t én kedvelem, tudja hozni a VB szintet. Én inkább Cannavaro-t ültetném kispadra, mert nagyon hullámzó teljesítményt nyújtott az elmúlt khm... években. Materazzi bármennyire unszimpatikus bunkó, sajnos ő az egyetlen igazi "takarító" védő, így a kihagyása biztos érezhető lesz. Di Natale és Quagliarella a fiatalítás nagy sikere, hozzájuk hasonlóak kellenének még.

kyalami 2010.06.03. 12:58:28

@hallari: mit jelent az, hogy materazzi az egyetlen takarító védő?

hallari 2010.06.03. 13:05:51

az átlagos védőkhöz képest elég brutálisan szokta elválasztani a támadókat a labdától

hallari 2010.06.03. 13:08:23

nekem személy szerint ez borzasztó visszatetszést keltő, de tény, hogy az egyik leghatékonyabb védelmi mód

kyalami 2010.06.03. 14:23:09

ha már szabályosan elválasztották az ellenfél játékosát a labdától, tök mindegy, hogy tették.
a "takarítás" bizonyos értelemben a szabad labdák becserkészése, másfelől szimplán a labdaszerzésre is lehet asszociálni róla, ám akárhogy vesszük, a jó védekezést, vagy legalábbis annak bizonyos szegmensét definiálja, de semmiképp sem a brutálist, mint minőséget jelenti.
materazzi az interben is csak perceket kap, nyilván azért, mert képességei megkoptak. egy 4 évvel ezelőtti mátrix szerintem is jogosan pályázna a kezdőre, de a mostani már más tészta.
chiellini alighanem a keret "mezőnyjátékos franchise player"-e, szerintem luxus lenne kitolni a szélre, mellette pedig cannavaroban -minden idők egyik legnagyobb védekező játékosában- talán benne lehet még 1 utolsó nagy torna, és bonucci -akit az új nestanak tartanak- nagyon is megnyugtató 3. opciónak tűnik.

hallari 2010.06.03. 14:34:07

@kyalami: nem vagyok szakember, így a takarítás kifejezést sem ebben az értelemben kívántam használni. Ha ez számodra gondot jelent, akkor rendben: legyen Materazzi szimplán csak durva, de hatékony védő. Az, hogy ma már nem a régi, ez számomra nem egyértelmű. Szerintem sokkal inkább ott lenne a helye, mint Cannavaro-nak, akit pl. a magyar-olaszon Gera Zoli egy becsúszó szereléssel simán elválasztott a labdától /védőt!/ és ebből gól is lett. Láttam olyan meccset is, ahol a támadók rendre mellette mentek el vagy szögletnél mellőle fejeltek simán. Az Aranylabda mintha megártott volna neki... :) Azóta folyamatosan romlik a teljesítménye.

Brukk 2010.06.03. 14:58:13

@kyalami: Márpedig szerintem a dolog létezik.
Gentilet és Cabrinit például tipikusan "takarító védőnek" tartották. Ilyen volt Tasotti is, talán Materazzin kívül az utolsó a sorban Costacurta. Na ők nem tartoznak posztjukon kimondottan a "professzorok" közé, de attól még tisztességesen tették a dolgukat.
Össze sem lehet őket hasonlítani Baresivel, Maldinivel, vagy Nestaval, akik védőzsenik voltak. -ha ez így megfelel

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2010.06.03. 15:01:50

"Kár, hogy az olasz válogatottban évek óta nincs olyan utódja, aki pótolhatná. Neveljünk ki valakit, könyörgöm!"
tokeletes utodja lehetne Giovinco, aki az utanpotlas vilagbajnok olasz valogatott egyik alapembere volt, mondhatni a legjobb, es amikor lehetoseget kap a Juveban, hajt, es jol jatszik, kreativ szelso, csak sajnos keves bizalmat szavaznak neki

iden amugy Palombo jateka sokkal jobb volt Pirloenal, inkabb Palombo, mint Pirlo, viszont aki hianyzik ebbol a keretbol, az Cossu, Candreva, Miccoli, Cassano, es sajnalom, hogy vegul Ranocchia leserult, pedig neki helye lett volna szerintem, Bonuccival jo parost alkottak iden

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2010.06.03. 15:02:46

amugy Zambrottanak annyi alternativaja van, hogy Lippi hulye, ha tenyleg ot kuldi palyara, egyreszt ott van Maggio, masreszt pedig Bonucci is tud szelso vedot jatszani

kyalami 2010.06.03. 15:20:46

@hallari: alighanem materazzi is kerettag lenne, ha átlagban nem 2,0123 percet játszott volna az interben. és mivel biztos, hogy nem a személye miatt mellőzte mourinho, alighenem a képességeiben keresendő a megfejtés.
cannavaro viszont -minőségileg támadhatóan ugyan, de- végigjátszotta a szezont. azt hiszem a válogatottba vetett bizalom az "ilyen cannavarokba" vetett bizalmak aggregációja. bízunk benne, hogy zambrotta, cannavaro, pirlo, camoranesi, gattuso megvillant valamit a régiből, hogy lippi, a válogatott mez, a vb jótékony hatása előcsalogatja az egykori zsenialitást.

kyalami 2010.06.03. 15:34:13

@Brukk: szerintem a "takarító védő" olyan "defenseman"-t takar, aki pusztán a rombolást űzi mesterfokon, a játék egyéb részterületeiben csak mérsékelt teljesítményre képes. a legnagyobbak dettó képesek takarítani, csak vagy magasabb szinten, vagy másban is kimagaslóak.
tehát ilyen értelemben persze, hogy létezik a "takarító védő" meghatározás. én csak azt vitattam, hogy a takarítás eleve olyan attitűdöt feltételez, mint ami materazzira oly' jellemző. lehet ezt művelni olyan elegánsan is, mint például nesta, aki semmiképpen sem brutális, ám "jó takarító".

Brukk 2010.06.03. 15:43:58

@kyalami: Ja-ja..
És hogy az örök témánál maradjak, a catenacciot már tényleg nem alkalmazza a válogatott, vagy csak a végső esetben.
2000-es EB-n a hollandok ellen, viszont a döntőben már igen is lefociztuk a franciákat. Vagy a 2008-as EB-n a spanyolok ellen, akik viszont azon a meccsen helyzetig sem jutottak ellenünk.
Kellett már azt hiszem...

lupetto 2010.06.03. 20:18:27

Félidőben 0-1. Lesz még min csiszolni a tornáig, de szokás szerint a kieséses szakasztól pörgünk majd.
@madcows: igazán priceless külső (nem Juventusos) szemmel, ez az évek óta tartó Giovinco hájp.. Legalább akkora tehetség a srác, mint Taddei :)
Bár nyilván van benne valami amitől így Istenítitek, de azért még sem lehet véletlen, hogy sem Ranieri, sem Ferrara, sem Lippi, sem Deschamp nem adott neki komolyabb lehetőséget

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2010.06.03. 22:02:24

@lupetto: egyreszt Deschamps alatt az Empolinal volt kolcsonben (2006ban kapott profi szerzodest), Ranierinel es Ferraranal jatszott, Ranierinel a Chelsea elleni meccsen bizonyitott is, a Ferrara fele Juve iden pedig csak akkor nem docogott, amikor Giovinco Diego mellett jatszott, Lippi pedig nem tudom hogy jon ide, szoval elobb illene utanna nezni ;)

mellesleg a Juve utoljara akkor jatszott jol, amikor Gio Diego mellett jatszhatott, es jol is ment a seruleseig, utanna partvonalra kerult, illetve Zaccheroni (aki Ferraranal siman rosszabb, ugye meg a Torinotol is hamar kirugtak) meg hatranyban is inkabb becserelt egy vedot Diego vagy Del Piero helyere, Giot meg ilyen 10-15-20 percekre tette be (akkor viszont erezhetoen dinamikusabbak lettek a tamadasok), mellesleg amig a palyan volt, egy, esetleg ket meccset kiveve (pl amikor Diego serulese miatt egyedul kellett a teljes tamadoszekciot szervezze, ami Diegonak sem ment, ismerjuk a sztorit...) mindig jol jatszott, amikor meg kezdo volt, altalaban a mezony egyik legjobbja volt, tehat nem a teljesitmenyen mult

bluevoodoo 2010.06.03. 22:11:48

Hát én 8 éves korom óta vagyok olasz drukker (amikor egy áltsulis osztálytársam révén másodikban elindult az osztályban az UEFA '92 lutraalbum-hype), de ezt a meccset látva elbizonytalanodtam a csapatot illetően. Konkrétan a második félidőben már nem tudtam őszintén drukkolni nekik, és ez még a gyengébb időszakokban sem fordult elő velem korábban. Ha nem Buffon áll a kapuban, akkor simán 4-5 gólra mennek a mehikóiak, akik egyébként nagyon tetszetős, kombinatív focit játszottak. Pont azt hiányolom ebből az olasz válogatottból, ami a latinokban megvolt végig: a dinamizmust, robbanékonyságot, kreatív középpályát és magabiztos védelmet. Minden csapategységben voltak, akik igazoltak valamit abból, hogy miért is vannak a keretben, de alapvetően a védelem lassú és nagyon könnyen zavarba hozható, az 50. perc környékén jól példázta, hogy egy mélységi indításra 3 mexikói robbant elöl, és csak egy olasz védő tudott valamennyire lépést tartani velük. Cannavaro rombolóembernek jó így 36 évesen, de nagyon hiányzik a gyorsaság a posztjáról, az esetek többségében késve reagálta le a szituációkat. A szélen Zambrotta ugyanez a cég, onnantól kezdve volt értékelhető játék a szélen, hogy a helyére beállt Maggio. A középpályán Pirlotól láthattunk szép megoldásokat, főleg az első félidő vége felé alakultak veszélyes helyzetek az tőle indult labdákból, de rendre elvérzett a dolog az impotens, súlytalan csatársoron. Iaquintát óriási hiba erőltetni szerintem, kb. a 60-65. perc környékén láttam tőle először valamire való megmozdulásokat, a meccs nagyrészében észre sem lehetett venni, hogy a pályán van. Pepének és Marchisionak voltak jó megmozdulásaik, de őket kicsit bátortalannak éreztem még. Elöl kb. Gilardino volt az egyetlen, aki értékelhető teljesítményt nyújtott, de fájdalmasan egyedül hagyták a társak, amikor kapura próbált volna törni, legtöbbször 3-4 védő ellen volt kénytelen küzdeni tökegyedül, kitalálható, milyen eredménnyel. A helyére a meccs vége felé beállt Quagliarella a Napoliban jó, az én véleményem az, hogy a válogatott szintet nem üti meg (ahogy amúgy a kedvéért kihagyott Borriello sem). Del Piero és Rossi szerintem nagyon hiányzik ebbe a csapatba. Palombo, De Rossi hajtós iparosok, a VKP szerepet biztonsággal tudják hozni, de nagyon hiányzik egy igazi kreatív playmaker, aki a támadásokhoz is fel tud zárkózni, mert Pirlonak inkább a mélységi irányítás a terepe. Kíváncsian várom a következő felkészülési meccset, és nagyon bízom benne, hogy később összerázódik a csapat, mert ezt a mai teljesítményt 18 évnyi elkötelezett szurkolás után nagyon elkeserítő volt látni.

lupetto 2010.06.03. 22:55:02

@madcows: Lippi helyett Zaccheronira gondoltam természetesen, csak annyira szídtam épp a mai meccs miatt gondolatban, h ösztönösen beírtam a nevét.

Deschampnál pedig nem hinném, hogy azért lett kölcsönadva, mert a francia túl sok fantáziát látott volna benne (ld. Filkor vs Santon, Balotelli)

Elismerem, hogy nem ügyetlen a srác egyébként és kifejezetten örülnék, ha valóban rendelkezne azon képességekkel, amikkel felruházzátok, de nekem úgy tűnt idáig, hogy csereként 20-30 percekre beállva valóban képes néha emlékezeteset nyújtani, de ahogy egy-egy ilyen után kezdőként megkapta a lehetőséget és talán a jövőre vetítve is némi bizalmat, nyomban a csapatátlag alá süllyedt és ezt nem egyszer prezentálta sajnos, ergo messze van nagyon a felvázoltaktól (sajnos)

lupetto 2010.06.03. 23:00:17

@bluevoodoo: a mai meccsre vonatkozóan totally agree. De azért kár leírni még ezt a csapatot, amikor kell majd, azért ennél jóval többet képes lesz majd megvillantani. Bár nagy kérdés, hogy mennyivel.
Cassano, Miccoli, Totti, Balotelli Perrotta - hiányozni fognak azért valószínű

bluevoodoo 2010.06.04. 00:45:11

@lupetto: Persze, én sem szeretném, ha le kellene írni a Squadra Azzurrat, csak eléggé elkeserített ez a mai meccs. Főleg, hogy nem is valami pofozógép ellen léptek pályára, hanem egy másik világbajnoki résztvevő ellen, és elszomorodtam, hogy ekkora hozzállásbeli különbség látszott a két csapat közt. Az olaszokat mintha nem is érdekelné, nem láttam az igyekezetet, hogy nyerjenek. (Kivéve Maggio, Marchisio, Pirlo meg Gilardino megmozdulásain, illetve a legviccesebb, hogy a legelkötelezettebbnek Gattuso tűnt a kispadon :D) Amúgy Bonucci is jót futhat ezen a vb-n, ha ad neki esélyt Lippi.

bluman 2010.06.06. 13:44:07

nyugi srácok, egyáltalán nem kell a para. kiküzdjük a csoportkört, aztán símán elbekkelünk a döntőig, nem tudnak velünk majd mit kezdeni, profik vagyunk.

bluman 2010.06.06. 14:02:39

nyugi srácok, egyáltalán nem kell a para. kiküzdjük a csoportkört, aztán símán elbekkelünk a döntőig, profik vagyunk.

bluman 2010.06.06. 14:03:36

akadozott itt a cache, bocs.
süti beállítások módosítása